Jaki Czujnik Lakieru Wybrać? - Mierniki Lakieru, Poradnik

Jaki czujnik lakieru wybrać?

Jaki czujnik lakieru wybrać?

W ofercie posiadamy zarówno czujniki lakieru proste dla amatorów jak i bardziej rozbudowane dla osób zajmujących się zawodowo pomiarami. Do tej pierwszej grupy możemy zaliczyć mierniki serii GL-1, GL-2, GL-3, GL-mini. Do bardziej rozbudowanych GL-7, GL-8 oraz GL-6. Ten ostatni, ze względu na możliwość dostosowania do innych materiałów niż stal samochodowa i aluminium, znalazł zastosowanie również w przemyśle. Dokładny opis testerów lakieru znajdą Państwo na naszych stronach internetowych.
Masz zamiar wybrać czujnik lakieru, ale nie wiesz na jaki model się zdecydować? Podpowiadamy czym charakteryzują się poszczególne rodzaje mierników i czym kierować się kupując ten najodpowiedniejszy dla siebie.

Rodzaje czujników lakieru

Czujnik grubości lakieru możemy podzielić ze względu na rodzaj umieszczenia sondy pomiarowej oraz ze względu na rodzaj blachy, na której mogą dokonywać pomiarów:
- miernik lakieru z sondą wbudowaną;
- miernik lakieru z sondą na przewodzie;
- możliwość pomiaru tylko na stali;
- możliwość pomiaru na stali i aluminium.

Czujnik lakieru : magnetyczny i elektroniczny

  • Czujnik elektroniczny - dzięki niemu zmierzysz grubość lakieru na podłożu stalowym, aluminiowym i ocynkowanym. Jego pomiar jest bardzo dokładny. czujniki elektroniczne, to mierniki dla amatorów, jak i dla profesjonalistów. Ich zaletą jest, to, że pomiar nie musi być wykonywany bardzo precyzyjnie, a wynik i tak będzie dokładny. Taki miernik daje nam wynik w mikrometrach. Jego wadą jest natomiast dość wysoka cena.
  • Czujnik magnetyczny - co prawda kosztuje mniej, niż jego elektryczny odpowiednik, ale jego pomiar nie jest już tak dokładny. Wynika to z faktu, że magnes traci kontakt z blachą, jeżeli warstwa szpachli jest gruba i niemożliwe jest uzyskanie wiarygodnego wyniku. Taki tester lakieru nigdy nie mierzy w mikrometrach i choć część sprzedawców podaje taki parametr, to jest on całkowicie niezgodny z prawdą.
  • Tester lakieru z sondą na przewodzie i sondą wbudowaną

    Jeżeli chodzi o umieszczenie sondy, to znacznie wygodniejsze do stosowania są te, w których sonda umieszczona jest na przewodzie. Mierniki z sondą wbudowaną czasami nie pozwalają na dokładne zmierzenie grubości lakieru w każdym miejscu karoserii.

    Czy czujnik trzeba kalibrować?

    Każdy porządny czujnik grubości lakieru powinien posiadać funkcję kalibracji bądź zerowania. Proszę zwrócić na to uwagę podczas wyboru grubościomierza dla siebie.
    Kalibrację (zerowanie) czujnika należy przeprowadzać w następujących przypadkach:
    - czujnik lakieru został właśnie zakupiony;
    - przyrząd długo był nieużywany;
    - zimą należy wykonać kalibrację czujnika lakieru na zewnątrz gdy wcześniej znajdował się w temperaturze pokojowej;
    - w przypadku gdy mamy podejrzenie, że czujnik źle mierzy.
    Do czujnika powinna być załączona płytka do kalibracji lub zerowania.